Torsby Sjukhus


Ja det har hänt en hel del.
Allt från kalas och gallstensanfall.

Börjar med det, gallan.
Fick så otroligt ont i magen på Torsdagen.
Började att känna att det var lite olustigt i mellangärdet.

Trodde att det kanske var magkatarr, men det blev bara värre och värre.
Smärtan var nått helt otroligt.
Det strålade ut i ryggen.
Kunde knappt stå, ligga eller sitta.

Mådde så illa och eftersom jag har opererat mig, kan jag inte kräkas.
Reflexen finns kvar och jag kan kväljas, men det kommer inget ,typ.
Men jag fick göra så gott jag kunde med det.

Värken satt i i ca 6 timmar.
Fan vad ont det gjorde.

På fredagen var jag bra igen. Det kändes bara lite ömt och som om jag hade träningsvärk.

Men under söndagen och måndagen kände jag mig dålig igen.
Allmänt sjuk.
Lite mer än öm i magen, men inte direkt öm.
Ringde min Goa husläkare som tog prover och skickade mig till akuten.
Där jag satt i 6 timmar.
Inte ätit på hela dagen.
Röntgen och prover, EKG och kläm på magen.

Kontakt med Torsby  som hade opererat mig i fjol tog dom.
De ville skicka mig direkt dit för bedömning och ev op.

Men jag vägrade. Jag skulle hem!
Ja vaddå?
Måste ju packa och se mitt barn!!

Blev hämtad med sjuktransport hemma kl 7 på Tisdagen och körd till Torsby.
Mer prover och ultraljud.
Det visade sig att jag hade haft en inflammation i gallblåsan, men att den var på väg tillbaka.
Och lite grus.

Jo, men de ville operera.
Duschad och förberedd, bara att vänta på min tur.

Väl där på plats ville dom göra en gastroskopi och kolla för att jag sa att jag hade mer känningar
på andra sidan.
Usch för gastroskopi!

Det visade sig att jag hade en inflammation och förtjockade slemhinnor i magsäcksfickan.

Ingen operation.
Fick ligga kvar för observation.
Och nått dropp.

Hemgång i går.
Fick åka sjuktransport hem.
Först till Sunne för byte, sen till Kil för byte, och sen HEM!!

Nu bara öm.
Och trött.

Se på film i dag och bara va!


Ha en fin Torsdag.
Glöm inte Ernst ikväll!!








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start