Stress och Panik

 


Ja herregud för en morgon och förmiddag jag har haft.

Blev lite sen i morse så jag bestämde mig för att ta bussen.

Tur i oturen måste jag säga.

För när jag skulle gå, hör jag att J kommer och öppnar sin dörr.
Hon blir stående och lukat sig mot
dörrkarmen, varpå jag går fram till henne och frågar
vad som händer.
- Nej det svart för ögonen på mig varpå jag tar tag i armen och frågor om allt går bra.
Då lutar hon sig bakåt och bara stirrar rakt fram.
Jag skriker på henne, - Sluta vad gör du?
Hör du mig??!
Jackie!! vad gör du??!

Till slut laddar hon på rumpan, jag håller fortfarande i hennes arm..
Hennes ögon stora som tefat...

Hade jag inte hållt hennes arm och lyckats styra ner henne på golvet hade hon slagit bakhuvudet i skrivbords kanten, och det hade kunnat sluta illa.

Tillslut "vaknar" hon till och hör bara att jag skriker, Sluta!
- VAD? säger ju att det svartnar för mig ibland.
-M en du blev ju borta, är du ok??
- Ja svarar hon med tårar i ögonen, blir sittande en stund.

Allt är ok nu.
Jag skriker att jag måste åka, till jobbet!!!  ( FATTA VAD SJUKT)!!

Bussen kommer, jag är lite skärrad men åker i väg. Ser att hon står i fönstret och vinkar till henne!!!

SÅÅÅ SJUKT!

I denna chock(?) ringer jag syrran.
inget svar, går vidare till jobbet(!)
Ringer vårdcentralen.
Ska bli uppringd senare..

Syrran skickar och undrar vad jag ville?
J svimmade.
- Va är du hemma nu då??
-Nej.
-VA??
 Ja ni fattar, HELT SJUKT!!

Ringer J. Allt bra nu.

Gissa om jag är chockad!
Rädd, ledsen...

Lyckas få en tid , om 40 min.
Ingen bil.
Ingen som har bil!
Ringer J.
-DU får ta bussen, kommer om 10 min.
Ja men ta det lugnt masar jag på, vill ju inte att nått mer ska hända..
VA? Helt sjukt.

Hon stressar på sig kläder, kastar i sig en banan, borstar tänderna.
Bussen kommer.
Kortet funkar inte!!
Får åka gratis!
TACK!!!!

Möter upp vid bussen.
Springer nästan över stan till mottagningen.
Landar och gråter bägge två inne hos en förvånad doktor..

Allt är normalt, kan bli så.
Tar prover kollar blodtryck.. Allt är bra.. Nu.
Sen, kommer en remiss på röntgen.. När alla provsvaren kommit..
Hjärnröntgen.
UHH!!

Gissa om det slår slint i bland!

Gissa om man bara vill sätta sig ner å gråta.

Men nu är allt bra!!











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start