Rutiner är bra att ha...





Idag blev det lite sovmorgon. Vart i af 9.10.
Solen sken in så härligt.

Efter lite mys frukost grejjade jag i ordning lite.
Skönt å ha det gjort.


Lite härligt förmiddags mellis



Har ju en söndags rutin som jag kör. Som jag gjort länge.
Som man van från när man va liten..
Rutiner är bra.  :)

Söndag, då ska man avsluta veckan som varit och börja den nya veckan på ett
rent och fräscht sätt..  :)
Då är det tvätta det som som användas under veckan, lägga fram kläder man ska ha
dagen efter, typ gympa kläder.
 Detta är dock inte Tonåringen i hemmet så himla glad åt.
- " Kan jag väl göra i möra istället"!
Nej jag har varit med om allt för många försovningar där allt bara blir kaos... Inte bra alls.
Mitt sätt är det bästa.. :)

Byta rent i sängen, plocka undan rentvätten, dammsuga gärna, torka golv.
Göra meny. Kolla vad som finns hemma, ev. skriva mat lista.

Sen har jag en sak som jag har kommit på att jag gör, som jag vet att jag gjort länge också.
Jag kallar det min Andliga Söndag, lr nått sånt.
DÅ blir det mer omtanke, ofta meditation, eftertänksamhet.
Också att jag försöker att äta lite nyttigt denna dag och röra på mig ,
Konstigt jag vet , men det har liksom bara blivit så..

Sen är det andra, hårinpackning, peeling, fotvård, mm..
Visst detta sker väl annars också, men som sagt denna dag anstränger jag mig lite extra,
focuserar  på mig, vad jag behöver och mår bra av...


Hann också ta en promenad förut, denna gång bara på ca 4 km men jag är nöjd.
Orkar inte gå så långt med min ömma höft.



Hemma i soffan blev det lite Avatar.
Den filmen har jag nog sett hundra gånger, senast gick den ju i går kväll. :)
Men jag kan inte hjälpa det... Så bra!

Ha en god natt vänner!

Kram



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start