Väx upp !

VARNING, detta kommer att bli ett mer lr mindre argt inlägg.

Varför?
Därför att jag har nått som jag irriterar mig på .
Mest på mig själv , för att jag lägger ner denna tid på detta och för att jag slösar min energi.
Jag vet att jag borde lägga den på nått viktigare.
Ibland blir det bara så, att man inte orkar blunda.
Inte orkar att inte bry sig.
I bland är folk bara så orättvisa..

Men iaf, vuxna människor som har det hur bra som helst, jobb, familj,mat på bordet, tak över huvudet,
sitter på bl.a Facebook och klagar på petitesser.
 Saker som de tycker är jobbigt i sina liv... "Hen gjorde inte" "Hen sa inte det" Hen si och Hen så"

Bagateller, saker som de själv kan göra nått åt, men väljer att bara sitta och vänta på att andra ska
komma och "rädda" dom, ordna upp saker.
De har väl en egen vilja?
Ett eget val?

DU är väl vuxen, TA ditt ansvar!

Ibland är det nästan så att man skäms.

Visst kan man ha det jobbigt i perioder i sitt liv, men det är ju upp till en själv att ordna upp det.
Inte klaga på att " Inte nån annan" ordnar det.
Man har ju eget ansvar för sitt liv. Man kan ju inte förvänta sig att ALLA andra
ska ordna upp i allt för en.
Är man vuxen borde man förstå det..


Och att allt ska hängas ut på FB är bara löjligt, tycker jag.
Och att det ska se ut som om man är en martyr!
Att det är såå synd om en.
Nej, man har eget ansvar att göra det bästa av sin situation och sitt liv.

Tänk på det positiva i stället och gör det bästa för dig!
Vad har du själv gjort för att förändra din situation?
Vad har du själv erbjudit din omgivning?

Särskilt nu när världen är helt i kaos, så blir man arg.
Barn svälter, barn blöder, barn dör!
Krig rasar, bomber faller, våra små "vardagsproblem" är bara BullShit.

Vi bor i ett land som , än så länge, är förskonat av krig, svält..
Vi har det ganska bra egentligen.
Om vi bara tänker efter och är tacksamma för det vi faktiskt har.

Nej , jag förringar inte folks problem.
Jag har själv dagar då livet verkligen går emot mig och känns orättvist, men det är ju Mitt ansvar
att få det att funka.
Väntar verkligen inte på att nån annan ska komma och ordna upp allt.

Och det absolut värsta ja vet är när folk säger: " Var glad du för att du har..... (problemet),
det finns alltid dom som har det värre"!

Usch , men ändå. Var tacksam att du faktiskt har detta problemet.
Finns säkert massa av människor som skulle vilja byta med dig.

Bråka inte om bagateller, var rädda om varann i stället.
Livet är för kort.
Kan ta slut alldeles för fort.
Detta vet vi inte.

OK, Hoppas att jag inte skrämde er..:)
Ibland måste man bara få saker ur sig.
Och jag tycker inte att Pajkastning på FB är grejen, så det får
bli här  :)

Hoppas iaf att ni har en fin fredag och en fin helg mina vänner.

Kram
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start