Mârten, helg och gemenskap



Ja då var helgen till ända.
Har inte hunnit att skriv på hela tiden.
Det har gått i ett.

I fredags hade vi "pyjamasparty". Syrran och A sov här.
Vi var och handlade och tog en tur med barnen ner till tivolit.
Tog lite lotter och så åkte de bara en karusell.
Bara för att de skulle får kolla läget lite.
Sen hem och äta den traditionella tacosen.
Spelar ingen roll vilken dag där, Mârten eller inte, Tacos Fredag It Is!!


       


 Sen kollad vi på film, men alla var så trötta att vi inte orkade se klart.


Lördag förmiddag var det Go Frukost.
Och sen ner på stan med" Fillemostra" och kolla på Torget.
Det var såå kallt att jag nästan frös ihjäl.
Vi lyckades hitta oss en plats på ett litet mysigt fik.
Kaffet smakade så Gott!


J var med en sväng, men mötte sen upp med sina vänner.

Lunchen intogs hos syrran , som hade gjort Kålsoppa!
Så gott. Pappa och Gerd, Isa Janne och barnen, alla samlades runt bordet och hade en mysig stund.
Mia Familia!

På kvällen var J ute med några kompisar och åkte lite karusell
och sen hem till en kompis och åt pizza.
Mamma var inte orolig, inte alls. Vet att det är bra tjejer OCH killar. 

Själv slank det ner ett par öl, och en tur ut på krogen.
Var längesen jag var ute, så det var kul att ta ett varv och kolla på folk.


Idag var det en lugn morgon, grejade lite och tvättade.
Sen ner på tivolit med Fam. Bergman.

Sen åt vi på Bristol och satt i den" nya" delen. Så himla mysigt tycker jag.
Känslan är nästan lite storstads Bistro .

  
Synd att inte menyn riktigt passar, då det är en pizzeria.
Men ändå, så mysigt.


Jag och J delade på en Nacho Tallrik. Det är precis lagom. 




Vi ska ta barnen dit en ledig dag och äta frukost.
Vi har gjort det nån  gång förut, men det var innan de gjorde om.



Nej nu ska jag göra i ordning allt för kvällen. 
Är så trött...

Ha en fin söndag kväll mina vänner...

Kram






Kommentarer

  1. Tack för denna helg! blev inte så mycket vila som dt ska vara på en helg :)
    Vi får nog ta frukosten på höstlovet då de är lediga under veckan

    /lillasyster

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din kommentar!
Tack, och ha en superfin dag!
Kramar Linda

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start