Soppa




Ja, i dag har jag gjort soppa!
Love it!

Den är så god.
Och jag har inte gjort den på ett tag, så nu var det äntligen dags.

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet.
Eller ja, receptet, gör ju lite som jag vill och tycker.

           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^  

1l vatten
2 grönsaksbuljong tärningar
1-2 röda paprikor , efter tycke och smak
4 stora potatisar, tärnade i lagom bitar
1 stor morot, riven
1 lök
ca 500 gram köttfärs, bryns
1 burk tomatkross
tomatpurè efter smak
salt
peppar
paprikapulver
timjan


Allt  blandas i en stor gryta, och kokas tills allt har blivit mjukt, ca 30-40 min.
Servers med fördel med lite Crème Fräsch.

Hur gott och hur enkelt som helst.
Men nu har jag soppa hela veckan.
Gott!

     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


                     




Efter att vi ätit och sett avsnitt av G.O.T, tog vi en promenad ner till Ica.
Skulle kolla på nya blommor.
Fick inte med mig några hem.
Vi fortsatte vår promenad bort till Lidl.
Så nu har jag fått nog med motion för i dag.
Kände av min höft när vi gick så det blev ingen rask promenad.

Men nu är jag hemma och satt min i soffan.
Ska göra mig lite Te och bara vara..

Ha en god kväll vänner!





Kommentarer

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din kommentar!
Tack, och ha en superfin dag!
Kramar Linda

Populära inlägg i den här bloggen

Small business ownwer

Barnpiga..

Ny start